Mi-am dorit ca primul blog de pe site-ul relansat în week-end de către echipa care ne-a ajutat cu realizarea acestuia (shoutout to ADBH Co.!), să fie unul cu o abordare personală asupra unui procedeu tehnologic, altul decât cele pe care deja le prezentăm în cadrul site-ului, pentru că îmi doresc să propunem clienților noștri și alte metode de lucru care pot îmbogăți lista de variante de personalizare în publicitate/branding/marketing.
Puțin contraintuitiv, nu? Păi cam așa e și procedeul despre care vreau să vă povestesc.
Pentru noi, care de 20 de ani ne ocupăm de alegerea, mixarea și utilizarea cernelurilor/vopselurilor în toate culorile și/sau nuanțele, pentru ca pe urmă să le aplicăm pe obiectele ce trebuie personalizate, întâlnirea cu acest procedeu a fost ceva ce unii numesc relație de tip LOVE-HATE.
Am spus mai sus că e un un procedeu contraintuitiv și vreau să mă explic: 99% din tehnicile folosite în personalizare [serigrafie, tampografie, transfer serigrafic, imprimare UV, DTF (direct to film), etc.] presupun adăugarea unor cerneluri/vopseluri prin diferite metode.
Discharge printing – imprimararea (personalizarea) prin descărcare - face exact contrariul!
Și-a câștigat locul printre procedeele de personalizare pentru că diminuează sau efectiv elimină culoarea produsului textil în sine!, fie pentru a-l lăsa parțial/complet decolorat (în mod controlat, desigur 😊), fie pentru a adăuga în același timp și alte culori, în funcție de grafică pe care o dorește clientul.
Rezultatele care se observă la primul contact sunt extrem de interesante:
vizual, te surprinde plăcut faptul că obiectul astfel personalizat nu are nicio adiție de material pe fondul textil (în cazul în care efectuam personalizarea prin decolorare completă) – este ca și cum grafică respectivă a fost realizată din momentul producerii țesăturii în sine!;
tactil, rezultă o senzație unică și fină la atingere (seamless, ar putea spune unii);
vorbind despre durabilitate, această personalizare va rezista atât timp cât și materialul suport o va face!
Acum că am spus ceea ce mă fascinează la acest procedeu mai rar folosit (din păcate), să vă spun și de ce are potențialul de a ne “face cu nervii” (nu am găsit altă rimă 😄):
se pretează cu precădere produselor textilelor din bumbac 100%, vopsite într-o culoare puternică, mai închisă (ne puteți consulta când doriți să aflați dacă produsul dvs este compatibil cu acest procedeu);
este un procedeu mai laborios (inclusiv consumă mai mult timp decât o personalizare similară, fie prin serigrafie, fie transfer sergrafic);
nivelul de precizie în mixarea substanțelor ce formează cerneala de lucru, astfel încât lucrarea să fie aproape o operă de artă și nu o încercare infantilă privită cel mult cu îngăduință, ne face să lucrăm asemeni unor chimiști împătimiți…
apoi, să presupunem că am trecut cu bine de prima etapă și s-a realizat transferul de soluție decolorantă pe materialul textil ce trebuie personalizat, este imperativ să găsim reglajul perfect la cuptorul de uscare atât în ceea ce privește temperatura de expunere, viteza de expunere, precum și numărul de repetări ale acestei etape. Și aici, orice pas greșit fie poate duce la coșul de gunoi acele produse, fie la expresii îndelungate de uimire (poate și admirație, de ce nu?!) din partea clienților care au îndrăznit să aleagă acest procedeu de personalizare.
Hate it or love it, acestă metodă de personalizare aduce în mod clar un plus de unicitate și, pentru toate motivele de mai sus, deși este printre cele mai stresante procedee pe care le utilizăm, este și printre cele mai prețuite, pentru că reușita lui ne dă un sentiment puternic de împlinire profesională și totodată o satisfacție personală atunci când primim reacțiile clienților.
Sursă fotografie: Freepik (link - https://bit.ly/3v1JF5Z), autor: KamranAydinov.